Honda Civic Sport (2018.)

Honda Civic je model prihvaćen kod kupaca koji traže praktičan svakodnevni auto, a jače verzije su poželjne i kupcima koji traže automobil oštrijeg karaktera. Deseta generacija Civica je prva koja koristi turbobenzinski motor u varijantama slabijim od Type R.

S ovom generacijom Civica Honda je uniformirala dizajn za sva tržišta nastavljajući stil osme generacije za europsko tržište. Zanimljivi nasljeđeni detalj je podijeljeno stražnje staklo (dizajnerski potez sličan staroj CR-X), ali ukrasi poput lažnih rashladnih otvora na stražnjem braniku izgledaju karikaturno.

Deseta generacija Civica je u odnosu na prošlu nešto čvršća, lakša, nižeg težišta, bržeg omjera volana, a koristi i selene ispunjene tekućinom. Testirani hatchback 1.5 Sport ima 6 brzinski ručni mjenjač relativno kratkog i ugodnog hoda i elektroničke sustave nadzora stabilnosti. Između Sport i Type R varijanti ima još nekoliko modela (ovisno o tržištu), u kojima se može naći podesiva tvrdoća ovjesa i samoblokirajući diferencijal. L15B7 motor koristi varijantu i-VTEC sustava, direktno ubrizgavanje, 4 svjećice, single scroll turbinu i interni wastegate ventil, a u Civicu Sport razvija 182 KS i 220 Nm (moment dostupan kroz većinu raspona okretaja).

Još od 2001. godine i sedme generacije, Civic ne koristi dvostruka poprečna ramena; 10. generacija koristi MacPherson i varijantu multilinka, a teška je koliko i Accord 6. generacije. Kako se novi Civic ponaša na cesti?

Prvo se primjećuje prirodnije ugođena ergonomija pedala. Gas i kuplung nisu više prelagani i bez otpora, a gas se može linearnije dozirati; reakcija motora na pritisak pedale gasa više nije umjetno osjetljiva i brza. Motor nije programiran da si sam dodaje gas, ali bespotrebno dugo zadržava broj okretaja nakon puštanja gasa/pritiskanja pedale kuplunga. Pedali kočnice fali progresivnosti, a volan je prelagan u odnosu na izvrsni, visoki stupanj izravnosti.

Prijenosni omjeri su dobro pogođeni za svakodnevnu vožnju, a nisu predugački za šprint ili pretjecanja. Budući da motor dobro diše na visokim okretajima i turbina “šopa” maksimalni tlak do oko 6000 okretaja, za brža ubrzanja nije loše odabrati odgovarajući, niži stupanj prijenosa. Pedale su smještene dovoljno blizu da je i uz kočenje moguće lako uskladiti broj okretaja pri šaltanju u nižu brzinu (heel & toe).

Nepreglednost tipična za suvremene automobile dobro je riješena kamerom i pomoćnim trakama za vožnju u rikverc, ali treba više pripaziti pri bočnoj preglednosti na raskrižjima (zbog srednjeg retrovizora i A-stupova). Primjetno je pomalo neobično naginjanje karoserije po uzdužnoj osi, vjerojatno zbog geometrije ovjesa kojom se poništava poniranje i propinjanje prednjeg djela automobila. Inače je Civic Sport u vožnji agilan zahvaljujući postavkama ovjesa i sustavima stabilnosti koji pomažu dobrom mehaničkom gripu prednjih kotača i selektivno koče stražnje; rezultat je ponešto umjetni osjećaj vožnje, ali relativno viši stupanj sigurnosti.

Kao cjelina, Civic Sport je upotrebljivi svakodnevni auto sposoban i za oštriju vožnju, zahvaljujući dinamičkim karakteristikama koje neki razvikaniji modeli iste klase i slične razine opreme nemaju.

1 Comment

  1. Odličan članak, svaka čast!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© 2019 AutoRefleksija

Theme by Anders NorenUp ↑