Zanimljivi američki V8 motori proizvodili su se 1960ih, za vrijeme utrke u snazi motora između američkih proizvođača. Ti su motori prepoznatljivi po zvuku i karakteru, koji su rezultat crossplane koljenastog vratila (koljena na koja se vežu klipnjače leže na dvije međusobno okomite ravnine). Većina ondašnjih američkih prozvođača je proizvodila jake motore, a ovdje slijedi nekoliko detalja o motorima nekih poznatijih kompanija.

Ford 427 Cammer motor koristi bregasta vratila u glavi motora (SOHC), za razliku od onda najčešćih sustava sa štangicama i bregastim vratilom u bloku. Obujam tog motora je bio malo manji od 427 kubičnih inča. Bio je razvijen iz trkaćeg motora i namjenjen za utrke, a premda nije nastupio na NASCARu, bio je uspješan u drugim disciplinama.

Motor poznatiji po hemisferičnim komorama za izgaranje je Chrysler 426 Hemi. Djelomično zbog konstruktorskih smjernica usklađenih s tadašnjim formulama za nekoliko trkaćih disciplina, kupola komore za izgaranje bila je hemisferična, korištena su dva velika ventila, a provrt klipa je bio veći od hoda. Za drag utrke (utrke ubrzanja) obujam Hemi motora često je povećavan, dodavani su kompresori i radili su na nitrometan.

Predstavnik GMa može biti Chevrolet 283 small-block. Taj je motor u ponudi imao i Rochester Ramjet mehaničko ubrizgavanje goriva (od 1957.), i tako je bio jedan od prvih s omjerom 1 KS po 1 kubičnom inču.

Ti i slični motori nerijetko su bili temeljeni na predratnim i dizajnima iz ranih 1950ih, a razvijani su, prilagođavani i prodavani i 1990ih. Varijante s najvišom isporukom snage uglavnom su bile one za vrijeme jeftine nafte i prije strožih regulacija ispušnih plinova, ali zanimljivi motori ovog tipa pojavljivali su se i nakon 1960ih, a neke zanimljivi modeli proizvode se i danas.